loading...
نــمـــاد های اســلامــی
admin بازدید : 27 یکشنبه 09 تیر 1392 نظرات (0)

 

عدد پنج دو بار در قرآن آمده است ؛ در سوره کهف آیه 22 و سورهمجادله آیه 7 (در خصوص اصحاب کهف و در گوشی سخن گفتن)

 

عدد پنج عددی فرد است و دو بار در قرآن آمده است. شما می دانید که خداوند بر ما مسلمانان نماز خواندن را در پنج وقت واجب کرده است که عبارتند از صبح ، ظهر،مغرب و اعشاء.

 

و نیز می دانید که انسان دارای حواس پنج گانه است، بویایی ، چشایی ، بینایی ، شنوایی و لامسه.

 

در آیه هفت سوره مجادله می خوانیم اگر سه نفر با هم در گوشی سخن بگویند خداوند چهارمین آنها است و اگر پنج نفر با هم در گوشی سخن بگویند خداوند ششمین آن ها است و خداوند همه جا حضور دارد و ناظر بر اعمال ما می باشد.

 

 

 

برای دیدن بیشتر به ادمه مطلب بروید...

 

1. اصول دین اسلام پنج قسم است  :

 

توحید ٬ نبوت ٬ معاد ٬ عدل ٬ امامت

 

2.  آل عبا پنج نفرند :

 

حضرت محمد (ص)  ٬  حضرت علی (ع)  ٬  حضرت فاطمه (س)  ٬  امام حسن (ع) و امام حسین (ع) 

 

3. پیامبران صاحب شریعت پنج نفرند :

 

حضرت ابراهیم ٬ حضرت نوح ٬ حضرت موسی ٬ حضرت عیسی و خاتم الانبیاء حضرت محمد (ص)

 

3.نماز های واجب یومیه پنج تا هستند.

 

4. نماز دارای پنج رکن می باشد :

 

قیام ٬ نیت ٬ تکبیرة الاحرام ٬ رکوع ٬ سجود

 

۵-احکام اسلام بر پنج قسم است :

 

واجب ٬ حرام ٬ مستحب ٬ مکروه ٬ مباح

 

دو عدد 11 و 8 بیش‌ترین تکرار را در تعداد آیات سوره‌های قرآن عظیم دارد که هر کدام برای پنج سوره تکرار است و نشانی از «المثانی» است.

پنج سوره ای که تعداد آیات آن 8 آیه است عبارتند از: شرح؛ تین؛ بینه؛ زلزله؛ تکاثر.

پنج سوره ای که تعداد آیات آن 11 آیه است عبارتند از: جمعه؛ منافقون؛ ضحی؛ عادیات؛ قارعه.

قبر بر پنج سخن فرياد مى‏زند

بدانيد كه قبر به پنج سخن فرياد مى‏زند:

1-اى پسر آدم! اينك بر پشت من راه مى‏روى در صورتى كه
عاقبت در شكم من منزل مى‏كنى.

2-بر پشت من شادى مى‏كنى و در شكم من غمگين مى‏شوى.

3-بر پشت من گناه مى‏كنى و در شكم من عذاب مى‏شوى.

4-بر پشت من خندانى و در شكم من گريان.

5-بر پشت من حرام مى‏خورى و در شكمم خوراك كرمها
خواهى شد.

 

پنج كس بسيار گريسته‏اند

پنج كس بسيار گريسته‏اند: آدم، يعقوب، يوسف، فاطمه
زهرا عليه‏السلام، على بن حسين عليه‏السلام .آدم براى بهشت به اندازه‏اى گريست كه رد اشك بر گونه‏اش افتاد.يعقوب به اندازه‏اى بر يوسف خود گريست كه نور ديده‏اش رااز دست داد. به او گفتند:يعقوب! تو هميشه به ياد يوسف هستى يادر اين راه از گريه، آب يا هلاك مى‏شوى. يوسف از دورى پدرش يعقوب آن قدر گريه كرد كه زندانيان ناراحت شدند و به او گفتند: ياشب گريه كن روز آرام باش! يا روز گريه كن شب آرام باش!

فاطمه زهرا عليهاالسلام آن قدر گريست، اهل مدينه به تنگ آمدند وعرض كردند: ما را از گريه‏ات به تنگ آوردى، آن بانوى دو جهان روزها را از شهر مدينه بيرون مى‏رفت و در كنار قبرستان شهداء تامى‏توانست مى‏گريست و سپس به خانه بر مى‏گشت.

و على بن الحسين عليه‏السلام بيست تا چهل سال براى پدرش حسين عليه‏السلام گريه كرد. هر گاه خوراكى را جلويش مى‏گذاشتند گريه مى‏كرد. غلامش عرض كرد:سرور من! مى‏ترسم شما خودت را از گريه هلاك كنى. حضرت فرمود: من از غم غصه خود به خدا شكوه مى‏كنم، من چيزى رامى‏دانم كه شما نمى‏دانيد من هرگاه قتلگاه فرزندان فاطمه را به ياد مى‏آورم گريه گلويم را مى‏فشارد.

نوشيدن شراب جهت ابتلا به پنج چيز

پيامبر  صلى‏الله‏عليه‏و‏آله فرمود: هر كس يك جرعه شراب بنوشد، خداونداو را به پنج چيز مبتلا مى‏كند: اول: قلبش را سياه مى‏كند. دوم:جبرئيل و ميكائيل و اسرافيل و همه ملائكه از او دورى مى‏كنند. سوم: تمام انبياو ائمه عليه‏السلام از او تبرى مى‏جويند. چهارم : خداوند جباراز او برى‏ء است. و پنجم جايگاهش جهنم است. و هر زمان بخواهند، از جهنم فرار كنند، دوباره به جهنم برگردانده مى‏شوند؟!

ارواح پاك پنج تن

خداوند متعال اسماء و حقايق هر علمى را به آدم آموخت وسپس ارواح «محمد صلى‏الله‏عليه‏و‏آله، على، فاطمه، حسن و حسين عليه‏السلام» را در پشت آدم قرار داد، به طورى كه نور وجود آنهاتمام عرش را فرا گرفت و خداوند دستور داد تا همگان در برابر عظمت آدم سجده كنند.

وقتى روح آدم در او دميده شد، او به عطسه افتاد و خداوند امر كرد تا جمله «الحمد الله رب العالمين» را بگويد. اما هنگامى كه فرشتگان بر او سجده كردند، دچار غرور و خودبينى شد و از خداوند پرسيد، آيا مخلوقى محبوب‏تر از من آفريده شد؟ خداوند پاسخ داد: بله آنها گروهى هستند كه خلقت تو به خاطر وجود آنهاست. آنهاارواح پاك پنج تن هستند و خداوند آدم را به وجود پنج تن بشارت داد.

براى هر مؤمنى پنج ملك موكلّند

در يكى از كتب عامه مذكور است كه : به هر مومنى پنج ملك موكلّند: يكى در پيش روى او كه شيطان را از او دور مى كند.و ديگرى در عقب سر او كه آفات آسمان را از او باز دارد.سوم  در طرف راست او كه حسنات او را مى نويسد.چهارم در طرف چپ او كه سيئات او را مى نويسد.پنجم در ناحيه او كه او راحافظ مى گويند و هر صلواتى كه آن مؤمن در شب مى فرستد آن ملك او را نگاه مى دارد تا به وقت طلوع آفتاب و در آن وقت مى رود و باز به جهت حفظ صلوات روز مى آيد و رفتن آن فرشته براى آن است كه مى رود به نزد مرقدمطهّر سيد كائنات عليه و آله الصلوات ـ و در برابر قبر مى ايستد و مى گويد: السلام عليك يا رسول الله فلان بن فلان در اين شب يا در اين روز بر تو چندين صلوات فرستاد، آن حضرت مى فرمايد:
صلوات و سلام من بر او باد. پس آن ملك به زير عرش مى رود ومى گويد: خداوندا بنده تو فلان بن فلان چندين صلوات بر حبيب تو فرستاده است و من به روضه مقدسه آن حضرت رفتم و به عرض رسانيدم و آن حضرت بر او صلوات و سلام فرستاد. حق تعالى مى فرمايد: بر آن بنده باد صلوات و مى فرمايد: من صلوات آن بنده را در ابر سفيد نورانى گذاشته در ركنى از اركان عرش بسپارند و آن صلوات در حجاب عزّت محفوظ مى ماند تا روز قيامت، پس در وقتى كه عمل بنده را مى سنجند حق تعالى مى فرمايد كه آن صلوات را بياورند و در كفه حسنات آن بنده گذارند تا سنگين شود، پس به حكم «فاما من ثقلت موازينه فهو فى عيشةراضية» اورا به روضه رضوان برند و در درجه رفيع و منزل فرودآورند.

 

گرفتن پنج روز روزه جهت رضايت خداوند

 كسى كه پنج روز از رجب را روزه نگه دارد، به عهده خداوند است كه در روز قيامت او را راضى كند و روز قيامت در حالى برانگيخته مى‏شود كه صورتش مانند شب چهارده است، به عدد انبوهى از شن براى او حسنات مینويسند و بدون حساب وارد بهشت مى‏شود و به او مى‏گويند: هر چه آرزو دارى از خدابخواه.

فوايد عطسه در پنج مورد

از حضرت امام صادق عليه‏السلام منقول است كه بسيار عطسه نمودن ايمن مى‏گرداند پنج درد را: اول خوره، دويم لقوه، سيم نزول آب در چشم، چهارم صلابت و خشونت پرهاى بينى. پنجم بيرون آمدن مو در چشم و اگر خواهى كه كم شود عطسه، روغن مرزنگوش در بينى بچكان به قدر يك دانك. راوى گفت كه پنج روز چكانيدم برطرف شد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4
  • بازدید ماه : 3
  • بازدید سال : 23
  • بازدید کلی : 391
  • کدهای اختصاصی